USA Dag 20 en 21, 26 en 27 juli 2017 | San Diego onze dark horse

27 juli 2017 - San Diego, California, Verenigde Staten

26 juli:
Rond een uur of 11 vertrekken we weer uit Venice. De auto heeft linksachter een schaafplek; ik was een beetje dom in de parkeergarage. We verwachten 2 ½ uur onderweg te zijn. Not! Het verkeer in LA is op de highways dramatisch. We rijden de eerste 2 uur gewoon in file naar het zuiden. Het gaat langzaam via Long Beach, Huntington Beach en Laguna Beach totdat we in San Juan Capistrano de snelweg afgaan op zoek naar een restroom en croissants met koffie. Na een half uur is iedereen weer bij de les en gaan we via San Clemente langs de kust naar San Diego. Een prachtige weg, maar ook hier na een tijdje bij Oceanside en Carlsbad weer volle wegen. We doen er in totaal 4 uur over als we het terrein van het hotel oprijden. Het bevindt zich in de stad dicht bij de harbour en het baseball stadium van de San Diego Padres. In de middag gaan we wandelen en zoeken we het stadion op en lopen we door de Gaslamp-wijk op weg naar de haven. Daar ligt de USS Midway, een uit de vaart genomen vliegdekschip dat nu als museum dient en volledig bedekt is met straaljagers en helikopters. De US Navy doet met high speed rubberboten een oefening in de haven. San Diego is de dark horse van onze vakantie. De stad is schoon, rustig, mooi ingericht.

En ja, bij terugkomst ook nu volgens de Iphone weer minimaal 10 kilometer loopastand op de teller. De fut is er bij iedereen uit en we gaan vroeg slapen.

27 juli:
Onze laatste echte rondreisdag moet goed besteed worden. Dat betekent dus een rondje golf met Sander als caddy op de Mission Bay Municipal Golf Course. Het is heerlijk weer als we Nanda met een boekje op het terras achterlaten. We kunnen meteen starten. Alleen er zitten twee trage flights van 4  voor ons. Bart is in de kamer gebleven; hij moet hierna nog naar Barcelona en Napels…

In de middag vragen we bij de receptie een route om andere delen van San Diego te bezoeken. We krijgen een uitgebreide route die we nooit gaan halen. We beperken ons voornamelijk tot een rit door het beeldschone Balboa park met veel mooie gebouwen en musea en Coronado, een schiereiland en tevens aparte wijk voor de kust van San Diego stad. Via een gigantische brug kom je in dit stadsdeel. We zoeken het stuk op waar de ferry Coronado met de andere kant verbindt. Ook hier weer een fijne en rustige plek met een leuk strandje.

Als afsluiting zoekt Bart met behulp van zijn vriend “Yelp” een fantastische Italiaan op om de reis in stijl af te sluiten. Het was weer voortreffelijk. En wat hebben we genoten van deze drie weken. Nog even volhouden, want morgen volgt de vermoedelijke horror-rit naar het vliegveld van Los Angeles.